נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

אינטואיציה – האם אפשר לסמוך עליה?

מי מאמין באינטואיציה?

העולם בחוץ מורכב וכל הזמן דורש שנקבל החלטות: עם מי לצאת, מה ללמוד, איפה לגור, לקנות או לשכור, עכשיו או אחר כך. יש לנו מאות החלטות כאלה, וככל שהן חשובות יותר כך נדמה שעומדים לרשותנו פחות כלים כדי לקבל את ההחלטות הנכונות.

ולמרות זאת אנחנו מחליטים, ולא פעם ההחלטות ממש מצוינות. בזכות מה? אהה! הרשו לי להציג בפניכם את גברת אינטואיציה. היועצת הסודית האישית של כל אחד מאתנו שגרמה בין השאר לוורן באפט, אחד האנשים המצליחים ביותר בעולם מבחינה כלכלית, להעביר את האימפריה הפיננסית שלו לגבר אלמוני שאיתו אכל ארוחת צהריים אחת בלבד. כך וורן באפט הסביר את המהלך: "היתה לי תחושת בטן לגביו".

גם אלברט איינשטיין, אחד האנשים שהכי מזוהים עם חשיבה רציונלית אמר, "אינטואיציה היא הדבר האמיתי היחיד ששווה משהו". גם מנהיגים רבים בכל תחומי החיים משתמשים באינטואיציה דרך קבע. ווינסטון צ'רצ'יל, האדם שהנהיג את בריטניה לאורך מלחמת העולם השנייה והצליח לשמור על עצמאותה מול גרמניה, טען שאינטואיציה היא אחת ממעלותיו הגדולות ביותר.

ואנחנו מה? אנחנו הרבה פעמים מעדיפים לשמור על חזות רציונלית ולא להיגרר בעקבות אנשים "פוחזים וריקים" כמו וורן באפט או אלברט איינשטיין.

למה? למה להסתיר את האינטואיציה?

הדחף להסתיר את האינטואיציה נובע, אולי, מהקושי לנמק תחושות אינטואיטיביות. אם למדנו בבית ספר שלא מספיק לפתור תרגיל חשבון, חשוב לא פחות ואולי אפילו יותר להראות את הדרך, האינטואיציה מדלגת לכאורה על הדרך ומביאה רק את השורה התחתונה. לכן היא נתפסת לעתים כמו ההפך מאינטליגנציה.

אבל אם נדע להתחקות אחר שובל האינטואיציה עד למקורו הראשוני, נוכל לאמוד את מידת המהימנות שלו ונוכל גם להפעיל שיקול דעת אינטליגנטי ביחס למידע ולא רק להתמסר למחשבות חסרות שם ופנים. כך תסלל אולי הדרך להכיר באינטואיציה שלנו ולהיעזר בה יותר.

אינטואיציה שמסתמכת על מקורות מידע פיזיים

חלק מהמידע האינטואיטיבי מגיע אלינו באמצעות החושים שלנו מבלי שהמידע יגיע לסף ההכרה המודעת. למשל, יש לנו באף חלק שיודע לקלוט מולקולות ריח בריכוז נמוך ולשדר מסר ישירות לגזע המוח, שם הוא מפעיל תגובות אינסטינקטיביות. משיכה בין בני זוג, פחד, עוררות, מחלות ועוד – לכל אחד יש "תווית" ריח ייחודית שהמוח הלא מודע יודע לפענח. אנו קוראים לתחושת הדחייה או המשיכה שהרגשנו אינטואיציה כאשר מדובר למעשה בפרשנות של מידע שקורה בתוך התת-מודע.

פרופסור דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל בכלכלה בשנת 2002 מעלה סברה משלו למהות האינטואיציה. בספרו "לחשוב מהר לחשוב לאט" הוא טוען שאם יראו לאדם תמונה של בחורה כועסת, הוא יזהה את מצב הרוח שלה תוך שבריר שנייה. זה יהיה ברור לו כמו צבע השיער שלה. הוא אפילו ידע באיזה טון היא תדבר. פרופסור כהנמן קורא ליכולת החשיבה הלא מודעת הזו שמסתמכת על מידע שנקלט באחד או יותר מחמשת החושים מערכת טכנולוגית מספר 1 של המוח. לדעתו, היא האחראית הבלעדית למה שאנחנו מכנים אינטואיציה. למעשה היא האינטואיציה.

אינטואיציה ואנרגיית המחשבות  

לצד מקורות המידע הפיזיים, יש גם הרבה מאד מידע מטפיזי (=מידע שאיננו פיזי), למשל – מחשבות.  המחשבות מסתובבת, לכאורה, רק בתוך הראש שלנו ועם זאת – יש אנשים שמסוגלים ממש לקרוא מחשבות. למעשה, כולנו מסוגלים לקרוא מחשבות, אבל רק המיעוט ער לכך ומודע למידע שקלט. מאחר שלכל פעולה קודמת מחשבה (גם אם זה לא תמיד נראה כך) אדם בעל יכולת לקרוא מחשבות נהנה מאינטואיציה משובחת במיוחד, כלומר מתחושות בטן שמבוססות על רטטים אנרגטיים ממשיים של מחשבות שקיימות בסביבה שלו.

אינטואיציה והקשר שלה לעולם הבא

ואם כבר דיברנו על אנרגיה של מחשבות, מה קורה כשאנחנו מתים? מה קורה עם האנרגיה שהיתה אנחנו? האם היא מתנדפת או שמא משתנה למשהו אחר? ואיך זה קשור לאינטואיציה?

אני מניחה שיצא לכם להכיר אנשים שטוענים ששוחחו עם אדם כלשהו לאחר מותו. לרוב מדובר היה בבן משפחה קרוב שהם מאד התגעגעו אליו. התקשורת עם המתים יכולה להופיע בחלום או בערות. תמיד ישנו ספק האם היה זה מסר אמיתי מהעולם הבא או שמא עוצמת הגעגוע יצרה תעתוע מחשבתי. הספק בדרך כלל נעלם כשמידע שהתקבל מתאמת. 

למשל, לפני שנים טיפלתי באדם בסוף ימיו. אחד הדברים שהעסיקו אותו היה הפחד שלא יספיק לסיים לכתוב את ספרו. ביקשתי להראות לו בכלים אל-חושיים את כל הדרכים שעומדות לרשותו לסיים את הספר. מספר חודשים לאחר אותה שיחה הוא נפטר, מבלי שסיים את הספר. לדברי המשפחה שלו, תלמידיו לקחו על עצמם להשלים עבורו את המלאכה. בכל פעם שלא ידעו איך להתקדם בכתיבה, הם היו מתיישבים רגע בשקט, מתרכזים, ולשלושתם היתה עולה אותה תשובה. אפשר להגיד שהיתה להם אינטואיציה משותפת, ואפשר לחלופין להגיד שהם קלטו את הרטט האנרגטי שלו שנשאר זמין על מנת להשלים את הכתיבה.

מה אומרים באוניברסיטת פרינסטון על אינטואיציה?

בשנת 1998 הקים פרופסור רוג'ר נלסון מאוניברסיטת פרינסטון את מיזם התודעה הגלובלית שבאמצעותו בדק אם המחשבות/רגשות שלנו משפיעים על מכשירים חשמליים. הבדיקה נעשתה באמצעות 65 מכשירים שפלטו 200 פעמים בשעה 0 או 1 באופן אקראי. אם אין שום דבר שמשפיע על המכשירים והתוצאה היא אקראית לחלוטין, בכל דקה כ-100 מהפעמים אמורה לצאת הספרה 0 ו-100 הספרה 1. המכשירים פוזרו ברחבי העולם, כולל אחד ישראל. בכל חריגה בתוצאה, פרופסור נלסון בדק אם היה אירוע חיצוני כלשהו שיכול להסביר אותה.

אחת התוצאות המעניינות ביותר הופיעה ב-11/9/2001 (יום נפילת התאומים): נרשמה סטייה חזקה מאוד שההסתברות הסטטיסטית שלה היא 1:1,000 שאירעה ממש עם התמוטטות המגדל הראשון. האם אפשרי שהמחשבות ו/או הרגשות של כל האנשים שהאירוע הזה נגע ללבם הם ששינו את תוצאות המכשירים? אבל רגע, זה לא הכל. עוד יותר מעניין לגלות שכבר מספר שעות לפני ההתקפה נרשמה במכשירים התנהגות בלתי סבירה. עורכי הניסוי ראו בכך רמז שבאופן כלשהו הרבה מאד אנשים קיבלו התרעה מוקדמת כלשהי על כך שהאסון ממשמש ובא!

בעיני למחקר החלוצי הזה יש חשיבות גדולה בהבנה שמידע אכן זורם בערוצים מטה-פיזיים כלשהם ושהוא כפי הנראה נגיש לנו. נותרה לנו רק המלאכה ללמוד איך להבין אותו ולהשתמש בו.

אז מה קורה כשיש לי תחושה שהמטוס שלי עתיד להתרסק? איך אדע אם זאת בהלת סרק או אינטואיציה אמיתית?

פה מתחילה המלאכה העדינה והמעט מורכבת של הבחנה בין הפחדים שלנו ושל אחרים (שחלקם כבר טסו מזמן ורק השאירו את חותם הפחדים שלהם בשדה התעופה,) לבין מידע נבואי.

איך עושים זאת?

הצעד הראשון הוא להכיר את עצמנו לעומק. יש דרכים רבות לעשות זאת. אני בחרתי בשיטת תטא הילינג.

ההכרות העצמית היא תהליך מרפא שבו אנחנו לומדים, בין השאר, לזהות את מקור הפחדים שמנהלים אותנו כדי שנוכל להפסיק להתחיל לנהל אותם. ככל שאנחנו מנקים את ההכרה מפחדים אוטומטיים, טינות, ספקות ורגשות אחרים שעלולים למסך את האינטואיציה האמיתית שלנו, וככל שאנחנו מפתחים איכויות כמו אהבה עצמית, קבלה עצמית, ביטחון וערך עצמי, כך האינטואיציה הופכת לכלי אמין יותר. בהיר יותר.

כשמפתחים אינטואיציה בריאה ולומדים איך לעבוד איתה נפתחת הדלת לעולם עשיר, קסום, קל יותר, שקט יותר.

רוצה לדעת עוד על פיתוח אינטואיציה? אנחנו פה. יש לנו מה להציע.

בהצלחה!

נגה

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר