נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

גוונים של ריפוי – משבר כמסע של גילוי

ראיון עם ליאור אבידן לקראת צאת ספרו החדש 
"גוונים של ריפוי – משבר כמסע של גילוי" 

(הוצאת מעוף 2019)

נגה: מה הביא אותך לכתוב ספר?

ליאור: בחודש מרץ 2018, בננו הפעוט בן השנתיים אובחן כחולה בסרטן. בין לילה מצאתי את עצמי, אב לחמישה, נאלץ לעזוב את מקום עבודתי כדי להתמסר לטיפול בבני ו"לעבוד" בנסיעות הארוכות מרמת הגולן לבית החולים שניידר.

במסגרת ההלם הראשוני שפקד אותנו עם היוודע דבר המחלה, ניסיתי להיאחז בכל בדל מידע שיחלץ אותי מהמבוך והמבוכה הקיומית שהשתלטו עלי. ביה"ח ידע אמנם לקבוע תכנית טיפול רפואית ("הפרוטוקול" הרפואי), אבל הוא לא היה מכוון כלל להעניק תמיכה רגשית משמעותית, לא כל שכן ליווי רוחני שכל כך חסרו לי.

בחודשים הארוכים שבהם התמסרתי לטיפול הייתי רחוק ממשפחתי וחשתי כל כך בודד. מכיוון שהכתיבה טבעית לי, החלטתי שלפחות באמצעות מילותיי, אנסה להקל ולו במעט, את נטל הבדידות, קודם כל מעל עצמי ולאחר מכן, מעל אנשים הנמצאים בסיטואציה דומה, ניצבים מול השוקת השבורה של חייהם. 

 נגה: למה קראת לספר "גוונים של ריפוי – משבר כמסע של גילוי"?

ליאור: המחלה של בננו היתה האות עבורי ועבור משפחתי לצאת למסע של מפגש חי עם הכאב – מסע נוקב, חשוף, רצוף גילויים, משברים וגם המון מתנות. במשך שנה וחצי הסתכלנו לפחדים הכי קמאיים שלנו ישר לתוך העין ותוך כדי כך חיינו עברו מהפך של ממש.

מכאן גם שמו של הספר – ריפוי – משום שהספר כולו עוסק בתהליכי ריפוי. גוונים – משום שמחלה גם כאשר היא נושאת שם גנרי כדוגמת: סרטן, פיברומיאלגיה, טרשת עורקים, סוכרת וכו', היא לעולם תישא את החותם האישי – סובייקטיבי של האדם החולה. הנסיבות הרגשיות אשר יצרו את הבסיס למחלה הן תמיד חד פעמיות וצבועות בגוון הייחודי של כל אדם.

ולגבי כותרת המשנה – משבר היא מילה דו משמעית בעברית – על יוסף במצרים נאמר שהוא "שובר בר" לאחיו, כלומר פותח בפניהם את אסמי התבואה. משבר בהקשר זה הוא שם נרדף לשפע ומכאן נגזרים הביטויים: המשביר לצרכן, שובר קנייה ושיבר בערבית שהוא ברז. כמו כן, אבן המשבר היא האבן שעליה הייתה היולדת כורעת ללדת בימי קדם. יוצא מכאן שהמשבר מקפל בתוכו איכות כפולה: מצד אחד, כאב, תהום וסדק ומן הצד השני, לידה מחדש והזדמנות לבירור פנימי עמוק שתכליתו יצירת מגע עם השפע שבתוכנו. לכן המשבר הוא בעצם סוג של גילוי ואולי אפילו התגלות.

 נגה: מה מציע הספר? עד כמה הוא פרקטי ועד כמה הוא מעניק תמיכה רגשית ורוחנית?

ליאור: הספר מציע מעט עצות שימושיות ובעיקר השקפה. השקפה אחרת; עמוקה, רחבה ושלמה, על מהי מחלה ומהי החלמה. יש בו נימה של הערכה וכבוד כלפי הרפואה הקונבנציונלית, ובו בזמן הוא מבקש להשיב את האחריות על תהליכי ההחלמה לאדם המחלים עצמו.

הספר לוקח מושגים שגורים כמו מחלה וריפוי ויוצק לתוכם תוכן שונה לחלוטין. בשיח הרווח, מחלות שונות ובפרט מסכנות החיים שבהן, עוברות תהליך דמוניזציה ומוצגות לעינינו כמעין מחבל פולש אשר רוצה להרע לנו במפגיע ובאופן שרירותי. אולם על פי דעתי וניסיוני, מחלה איננה תוצאה של סטטיסטיקה, קארמה או גזירת גורל כפי שנהוג לחשוב. מחלה היא אמירה שמבקשת התייחסות, תשומת לב, חיבוק ודיאלוג. במקום להתייחס אליה כשד, נכון יותר להתייחס אליה כאל מלאך. משמעות המילה מלאך בעברית היא שליח והמחלה היא בהחלט שליח העושה את מלאכתו נאמנה. הספר מבקש להפנות את הקשב למקומות הללו: ליסוד החמלה המקופל וחבוי בתוך ביטויי המחלה.

 נגה: ליאור למי אתה מייעד את הספר? למי הוא מתאים?

ליאור: להורים לילד/ה חולה/מחלים ממחלה מאיימת או מסכנת חיים, לאדם אשר מתמודד בהווה או התמודד בעבר עם משבר פיזי ולכל מי שמבקש למצוא אופק רוחני ותמיכה רגשית במצבי משבר אקוטיים. זהו ספר רך, עמוק, מחשבתי, רגיש ופיוטי, השואף להניח גשר ולתווך בין רובד הגוף לרובד הרגש והרוח.

 נגה: אז איך אפשר לרכוש אותו? והאם אמורה לצאת גם מהדורה דיגיטלית של הספר?

ליאור: הספר נמכר כעת במחיר טרום השקה מסובסד באמצעות קמפיין מימון קהילתי. התמיכה בקמפיין היא מצווה וחסד – על כל עותק שנרכש במסגרת הקמפיין, יינתן ספר כתרומה להורים לילדים חולי סרטן שאחלק אישית במחלקות האונקולוגיות לילדים ברחבי הארץ. בהמשך אמורה לצאת גם מהדורה דיגיטלית שלו.

 נגה: ליאור הוצאת מעוף מאחלת ש"גוונים של ריפוי" ימצא את דרכו לליבם של אנשים שמחפשים את היד החמה, את העין הבוחנת ואת הלב הפתוח שלך. במסגרת הקמפיין ראינו שאתה מציע גם טיפולים אישיים במחיר מוזל. מאחר שאנשים ימשיכו לקרוא את הריאיון איתך זמן רב לאחר תום ההשקה, האם זה בסדר שנפרסם כאן את הפרטים האישיים שלך כדי שאנשים יוכלו להמשיך ליצור איתך קשר לצורך טיפולים אישיים וקבלת תמיכה וליווי? 

ליאור: תודה רבה, אשמח מאוד.

ליווי אנשים בתהליכי החלמה הוא התשוקה הכי גדולה והייעוד המובהק שלי. ואני רוצה להודות לך נגה, על הריאיון הזה ועל הליווי שלך אותי. עבורי להוציא את הספר בהוצאת "מעוף", זה כבוד גדול וגם מרגיש לי כמו הבית הטבעי של הספר הזה שנולד, במידה רבה, בזכות המפגש המכונן שלי עם שיטת התטא הילינג.

נגה: תודה רבה. שמחנו לארח אותך. נמתין בסבלנות לספר הבא שלך…

ליאור: הספר הבא כבר מתבשל… תודה לך.

******

הפרטים של ליאור
טלפון: 
052-858-4960
כתובת מייל: [email protected]

קמפיין ההשקה מסתיים ב-10/9/2019

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר