נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

התנגדות על פי תטא הילינג

אחת הנשים הכי אהובות בחיי נמצאת כבר תקופה בבית אבות סיעודי. לפעמים, כשמישהו מהצוות מבקש ממנה לעשות כך או אחרת, היא לא מגיבה. אז הוא או היא מנסים לעשות את הדבר במקומה. למשל, מבקשים ממנה לעמוד והיא לא נעמדת, אז מרימים אותה למצב עמידה. לפעמים היא נבהלת וזועקת, ולפעמים מנסה להתגונן מפני התנועה שהפתיע אותה ולהיאחז במשהו. העובדים, שכל כוונתם לעשות את הדבר הנכון וגם לעמוד בזמנים, חווים את התגובות שלה כהתנגדות או הפרעה. ובתגובה אני לא פעם שומעת אותם "מחנכים" אותה. גוערים בה, מרימים את הקול. לפעמים זה נשמע כאילו פרצה מלחמה. מלחמה שאף פעם אין בה מנצחים…  ואני מתבוננת מהצד וכואבת לראות כמה מהר אנחנו מזהים משהו כהתנגדות וכמה אוטומטית התגובה שלנו אליה – תקיפה, תוקפנית, תגובה של flight or fight שהושחזה היטב במשך עשרות ואולי מאות שנות ברירה טבעית. מרגע שהופעלה התגובה, נעלם האני החושב שלנו, הנאור, החומל, בעל הלב הפתוח. נשאר רק רמבו. אם אתם ערים לתגובות בלתי רצויות כאלה אצלכם מדי פעם, אני מזמינה אתכם לראות התנגדות מנקודת המבט של תטא הילינג.

נתחיל בשאלה – מהי התנגדות?

כבר מגיל צעיר יש לנו תמונה ברורה של איך העולם צריך להיות. בכל פעם שהעולם מתנהל על פי קווי המתאר שציירנו – הכל טוב. כשלעולם יש מחשבה עצמאית משלו – המוח שלנו רושם לפניו – יש כאן התנגדות. עצם העובדה שלמישהו יש דעה אחרת, אולי מנוגדת = התנגדות.

למשל, כשהמזגן פועל לרוב קר ולא נעים לי. מצד שני יש אנשים שמתחילים לנשום רק כשהטמפרטורה יורדת מתחת ל-22 מעלות. למרות שמדובר בצרכים מאד אישיים, התחושה היא שהאדם שרוצה להפעיל את המזגן מתנגד לי ואולי אפילו מנסה להרוג אותי! (נשמע דרמטי נכון?) ברור שלא מדובר שימו לב, אין לו דעה או צורך משלו, אלא הוא מתנגד אלי. ולכן האני שלי יוצא למתקפת מגננה על עצמו ועל חייו.
 
זה המקום להשחיז את האצבעות ולעשות בדיקת שריר:
"כשמישהו חושב אחרת ממני הוא מתנגד לי."
"כשמישהו חושב אחרת ממני זה מאיים על עצם הקיום שלי."
"אנשים חושבים אחרת ממני כדי לעשות לי "דווקא"/כדי לעשות לי רע."

אם יצא לך כן בתגובה לאחת או יותר מההצהרות – בהחלט שווה לעשות על זה עבודת אמונות. אפשר כמובן לבדוק אמונות סמוכות ולהבין מה יושב בבסיס החוויה שאחרים מתנגדים לנו. ההמלצה היא לעשות על זה חקירה לעומק בעזרת הכלים של תטא הילינג.

תטא הילינג ובחירה חופשית

אחד האתגרים שמציבה בפנינו תטא הילינג זאת הנחת היסוד שלה שלאנשים יש רצון חופשי ויכולת לבחור עבור עצמם ושאסור לנו לעשות דבר שיפגע בבחירה החופשית הזאת. למעשה זה אחד משני הכללים היחידים של תטא הילינג שויאנה סטייבל חוזרת ומדגישה בכל הזדמנות. 

איך הבחירה החופשית באה לידי ביטוי בתטא הילינג? בכך שאסור לעשות למישהו ריפוי ללא הסכמתו ואישורו המפורש. גם אי אפשר לעשות שינוי אמונות לאנשים מבלי שידעו בדיוק אלו אמונות אנחנו משנים ומהן האמונות החדשות שאנו מציעים להם. כשמישהו אומר "לא" לאמונה חדשה או לתהליך שהצענו, התפקיד שלנו הוא להישאר איתו, בלב פתוח, ולהבין שמשהו בהצעה שהצענו לא התאים לו. הוא לא פוסל אותנו, רק את ההצעה שהעלינו. הוא לא מתנגד לנו, הוא רק רוצה משהו אחר. האם זה אומר משהו עלינו?

ואהבת לרעך כמוך

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר