נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

חלק ג' – אהבה, למה את חייבת כל כך להכאיב?

"אהבה, למה את חייבת כל כך להכאיב?
אהבה, לקחת כבר הכל
לא נשאר לי דבר לעצמי

אהבה, משנה צורה, מפחידה אותי."

מתוך 'אהבה', מילים דנה ברגר וארז ברזוליק.

"זה לא התפקיד שלך לאהוב אותי, זה התפקיד שלי" (ביירון קייטי)

אין כמעט אדם שלא חווה אהבה נכזבת. כאב הפרידה נותר כצלקת מייסרת ומפחידה המונעת מאתנו להסתכן בכאב דומה. למעשה, המוח הזוחלי שלנו (החלק האחראי על ההשרדות שלנו) תופס את חוויית הפרידה כארוע שפגע ביכולת שלנו לשרוד ועל כן הוא מתמרן אותנו להמנע מהכאב באמצעות המנעות מקשר, או בריחה מקשר לפני שנפגע, כמו שאומר עמיחי:

"יש אנשים שהתאמנו זמן רב בפרידות כמו כנרים לנגינה,
ויש אנשים שמאמינים בפרידות. גם זו דת חדשה."

אולם, כשאנו מאפשרים למוח הזוחלי למנוע מאתנו לחוש כאב, אנו גם מונעים מעצמנו את האפשרות להיות  אנושיים ולחוש את מנעד הרגשות המלא. הכאב הינו חלק מהחיים בגוף פיזי. הנסיונות להקהותו או להתעלם ממנו, ימנעו מאתנו להפיק ממנו לקחים שיצמיחו אותנו להבנה עמוקה יותר של החיים ושל עצמנו.

לכן אני סבורה שיש ערך בשאלות: מה אני לומד/ת מהפרידה? אם היה לי בה חלק, מהו? ולשם מה עשיתי זאת? התשובות לשאלות אלו יעזרו לנו להשתחרר מתפיסת הקורבן ולחזור להיות בעלי הבית של החיים שלנו. הכאב הופך ממשהו סתמי ומיותר לחוויית למידה בעלת ערך.

נזכור, כאשר התחלנו ללכת, נפלנו, בכינו, אך המשכנו לנסות עד שלמדנו ללכת. ראינו זאת כתהליך למידה טבעי. גם בעת בניית קשרים זוגיים אך טבעי שניפול, נבכה ונקום.

צעדים ראשונים

עם מטופלים שאינם בזוגיות כדאי לברר מהי נקודת הקושי שלהם ביצירת הזוגיות:
האם הם יוצאים לפגישות הכרות?
האם הם מגיעים לדייט שני עם אותו אדם? אם לא, האם זה כי האנשים אינם מוצאים חן בעיניהם או שאחרים אינם רוצים לפגוש אותם שנית?
מה משך הזמן של הקשרים שיצרו עד כה?
כאשר נזהה את הדפוס ההתנהגותי, נוכל לשאול את הבריאה מה שורשו ולטפל בו. למשל, אם בחוויה שלי כילדה, הורי הרבו לריב, הזוגיות עלולה להיתפס כגורם לסבל שעדיף להתרחק ממנו ולכן לא ארצה אפילו לצאת לדייטים. או, אם אני מסתירה סוד אפל כלשהו, אינטימיות היא הדבר האחרון שארצה ולכן הקשרים שלי יהיו קצרי טווח בלבד.

קורס סולמייט לזוגיות מהנשמה, מבשרת לנו ויאנה, נולד כדי אפשר לנו להנות מהמיטב של התקופה בה אנו חיים.  בעת הזאת קיימות עבורנו יותר נשמות תואמות מאשר בכל זמן אחר. הסיבה – סוף סוף אנו לומדים לאהוב את עצמנו. כאשר אנו מפסיקים לחכות למישהו אחר שיאהב אותנו, אנו מתפנים לאהוב אחרים.

"אבל מעל לכל אני רוצה לשיר שיר הלל
לאוהבים שנשארים יחדיו לשמחה ולצער ולשמחה.
לעשות בית, לעשות ילדים, עכשיו ובעונות אחרות."
יהודה עמיחי

לחיי הזוגיות השמחה!
סימה ונגה

ביבליוגרפיה לכל סדרת המאמרים:
כל שירי עמיחי מתוך ספרו "פתוח סגור פתוח" בהוצאת שוקן.
ביירון קייטי "אהבתך נחוצה לי, האם זו האמת?" בהוצאת מטר.
הארוויל הנדריקס, "לבסוף מוצאים אהבה" בהוצאת אחיאסף.
ג'ק קורנפילד, "הלב הנבון" בהוצאת מודן.
* בסרטון – בְּרֶנֶה בְּרָאוֹן מספרת בצורה קולחת על הבושה והפחד מפניה, וכמה עוצמה יש דוקא כשמפסיקים לפחד להיות פגיעים. מחקר מדעי מרתק לתוך אחד המחסומים הגדולים ביותר שלנו מפני האהבה. שווה כל רגע.

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר