נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

מעגלי ריפוי קבוצתיים

הרפואה המודרנית לובשת לבן ונמצאת בתוך היכלים הסוגדים לידע מוכח מדעית. התלות בידע יוצרת מורכבות אדירה, אשר הולכת וגדלה ככל שמתפתחת הרפואה.

לצד הדגש הרפואי על הידע, עולים ופורחים מפגשי ריפוי אחרים המציעים ריפוי מבלי לדעת דבר על מחלתו של האדם, על הגורמים לה ואופן הטיפול בהם. הם מציעים ריפוי מהלב המבוסס על האמונה הפשוטה שלכל אחד מאתנו מגיע להיות בריא.

תטא הילינג מחבקת את הריפוי הקבוצתי. במפגשי תטא הילינג רבים משולבים מעגלי ריפוי בהם ניתן להעלות שמות של אנשים המבקשים ריפוי ואפילו יש התכנסויות מיוחדות שמרכזן הוא הריפוי הקבוצתי. את לב ההתכנסויות הללו ממלאת אהבה אנושית חמה והן לובשות פעמים רבות אופי חגיגי וססגוני הכולל מוסיקה ושירה שיוצרים אפקט מחשמל ופותח לבב.

הבה נלמד עוד על מעגלי הריפוי הקבוצתיים.
האם הריפוי הקבוצתי עובד?
מהן נקודות החוזקה והחולשה של מעגלי הריפוי הקבוצתיים?
האם יש דרך מסוימת לקיים מעגל ריפוי ואם כן, מהי?
בשאלות אלו עוסק המאמר.

האם מעגלי הריפוי עובדים?

התשובה היא – כמובן שכן.
באחד הקורסים שלחנו ריפוי לאישה ש'איבדה את קולה' למשך היום כולו. למחרת התבשרנו ששתי דקות לאחר שליחת הריפוי חזר אליה קולה!

בקורס אחר בקשה אחת המשתתפות שנשלח ריפוי לחולה סכרת המזריק אינסולין מספר פעמים ביום ולמרות זאת אינו מצליח לאזן את הסוכר בדמו. למחרת בבוקר קבלנו דיווח שרמת הסוכר התאזנה והתבקשנו לשלוח לו ריפוי יומי. בכל יום חזר הדיווח המשמח. בסוף השבוע יצאנו להפוגה מהקורס. ביום ראשון הגיע דו"ח המחץ – בסוף השבוע הסוכר יצא מכלל שליטה ועל כן הוא מבקש שנשלח שוב ריפוי.

בתחום אחר לגמרי, אישה בקשה שנשלח לה ברכה לשפע. כעבור כמה שעות נתבשרנו ששתי דקות לאחר הריפוי ששלחנו הטלפון שלה החל לצלצל ללא הפסקה ויש לה תפוסה מלאה בעסק שלה!

ישנן עוד ועוד דוגמאות להצלחות מעגלי הריפוי. בהחלט מומלץ להעזר בהם באופן יצירתי.

מקור העוצמה של מעגלי הריפוי

תטא הילינג הפכה את משימת הריפוי לקלה – לא נדרש שיהיו לנו כוחות-על או פרוטקציה אצל הבורא, נדרש רק לבקש ריפוי ואז להיות עדים לו. אדם יכול לבקש את הריפוי לבדו או בקבוצה ולא אמור להיות הבדל בין השניים מאחר והבורא הוא המרפא. עם זאת, אני זוכרת את הרטט שעבר בי כשערכנו מעגל ריפוי עם ויאנה באחד מקורסי המורים. עוצמת האהבה בחדר ותדר הריפוי המשותף העניקו לי רוח גבית שהאדירה את הריפוי והעלתה מאד את הסיכוי שיצליח.

מה יש ב'יחד' שיוצר את הבטחון המוגבר הזה?

לקח לי זמן להכיר בכך שיש בי פחדים עמוקים וקמאיים מפני נידוי, בדידות, והסטיגמה של היותי חריגה. כפי הנראה כמעט כל האנשים שותפים לפחדים הללו. מעגל הריפוי הקבוצתי המחבק בתוכו את היחיד יוצר את תחושת בטחון ושייכות שהינם כה יקרים לנו.

יתרה מכך, אנו 'מתוכנתים' לחשוב שמה שנמצא בקונצנזוס הוא אמיתי. ממשי. אם רבים מאמינים בריפוי, הוא יתרחש. כאשר אדם מזמן ריפוי לבדו נדרשת ממנו אמונה חזקה יותר בכך שהדבר יקרה.

הריפוי הקבוצתי מעניק לנו מתנה יקרה נוספת. כאשר אדם מזמן ריפוי לבדו, הוא מתמודד עם תחושת אחריות גדולה. בריפוי הקבוצתי האחריות כמו מתפזרת בין רבים וכך קל יותר לשאת אותה.

גם למקבל הריפוי לעתים קל יותר להכיל ריפוי שניתן על ידי קבוצה מאשר על ידי אדם יחיד, אולי כי נדמה לו שלקבוצה יש כוח רב יותר מאשר ליחיד, כוח גדול דיו כדי לגבור על מה שמתחולל בתוך גופו. בנוסף, אצל אנשים המגיעים פיזית למעגל הריפוי, החיבור לקבוצה עצמה יכול לפתוח את הלב באופן המאפשר לריפוי לפעול במלוא הפוטנציאל שלו.

אני סבורה שמעגל הריפוי עונה על הצורך של היחיד ביחד וזה סוד כוחו. לבורא, אגב, לא משנה כמה אנשים מבקשים את הריפוי, הוא בכל מקרה מעניק אנרגיה מרפאה.

נקודות התורפה של מעגלי הריפוי

כפי שראינו במקרה הסכרת, מעגלי הריפוי אינם ערוכים לטפל בחסמים של אנשים מפני ריפוי או באמונות השורש שיצרו את האתגר שלהם. מקנן בי חשש שאנשים שפגשו את תטא הילינג רק דרך מעגל ריפוי יחשבו שתטא הילינג היא שיטת טיפול רדודה ואולי אף מיסטית וכך יפספסו את היבט ההתפתחות האישית הנפלא שלה. זכרו שאם ריפוי אינו מצליח, תמיד קיימת האפשרות של עבודת אמונות ורגשות.

חשש אחר שלי הוא שאנשים יפתחו תלות בקבוצה כמקור הכוח לריפוי וישכחו, שהבורא הוא המרפא ושהם עצמם יכולים לבקש ריפוי בכל רגע, במקום להיות תלויים בקבוצה. הבורא מקשיב לכל אחד מאתנו בכל עת. כתבו זאת על פתק ותלו על המקרר!

כיצד עורכים ריפוי קבוצתי?

אין דרך מסוימת לקיים מעגל ריפוי.
הדגם המקובל הוא עמידה במעגל תוך שאנו משלבים ידיים, כף יד שמאל מופנית למעלה וכף יד ימין מופנית למטה. בפועל הייתי נוכחת גם ב'מעגלים' שהובילה ויאנה בהם ישבנו בשורות. כלומר, חלק זה בטקס איננו חיוני.
במהלך קורס תטא הילינג יסוד אנו מלמדים שנדרש אדם אחד שירכז את הריפוי ויניח את ידיו על כתפי המטופל. גם הנחת הידיים איננה הכרחית, וגם עצם נוכחותו הפיזית של המטופל איננה הכרחית.

החלק המשמעותי הינו אופן זימון הריפוי על ידי הקבוצה.
אומרת ויאנה – עד שנלמד להיות עדים אובייקטיביים למעשה הבריאה, עדיף שאדם אחד ירכז את הריפוי, אחרת ריבוי העדים ייצור עומס על הגוף ויבלבל אותו. על כן עלינו לשלוח את אהבתנו (לא את אהבת הבורא) אל המטפל כדי שייקח את אהבת כלל המשתתפים, יעלה איתה לבורא ויבקש את הריפוי. הדבר דומה למלחמה שערכו בני ישראל בעמלק (עמלק = ספק בגימטריה) (שמות י"ז, ח'-י"ג) כאשר אהרון וחוּר "תמכו בידיו (של משה) מזה ומזה ויהי ידיו אמונה". אנחנו תומכים במרפא על מנת שהריפוי יהיה במיטבו.

ניתן לתבל את המעגל בשירה וריקודים כדי להוסיף לו תוכן ואנרגיה הפותחות את הלב לריפוי, אך ניתן גם לעשות אותו בכל צורה שבהיא ולהשיג תוצאות נפלאות. הכל לפי העדפתנו האישית.

מסר של אהבה

אומרת ויאנה – הריפוי הקבוצתי הוא הזדמנות לאמן את עצמנו לתת אהבה ללא תנאי לאחרים, תוך שאנחנו משחררים את הצמידות הרגשית לתוצאה. תרגול זה כשלעצמו הוא בעל ערך רב לאדם הרוצה לעסוק בריפוי והוא מלמד אותנו לסמוך על הבורא ולהוציא את האגו שלנו ממשוואת הריפוי. מוזמנים באהבה להצטרף למעגל ריפוי קרוב לביתכם ולנשום את החוויה.

תגובות של קוראים

יקירתי, כתיבתך רהוטה, חכמה ומעניינת כתמיד 🙂 הוריאציה הטכנית אותה למדתי היא טיפה שונה. אני מנחה את הקבוצה לעלות לרקיע השביעי ושם לשלוח אהבה מהלב עבור המטופל כשתפקיד המטפל, כשהאנרגיה הצטברה, לאסוף אותה ולשלוח למטופל להיות עד. מעבר לכל הערך המוסף שציינת לעבודה הקבוצתית, להבנתי יש את עניין התודעה הקולקטיבית. כשקבוצה נמצאת בהוויה של אהבה ומתכווננת למטרה אחת היא משפיעה על השדה האלקטרומגנטי והאנרגטי של הסביבה. השינוי הזה מקל על הריפוי להתקבל. נוצר עבורו מרחב מאפשר שעוזר בין היתר לבטל במרחב הריפוי את התודעה הקולקטיבית (ואת זו הלא מודעת של המשתתפים) המתנגדת/לא מאמינה/מפחדת/אוסרת/חוסמת את הריפוי.
שבת מקסימה ונשיקות!
מיכל אור, חברה וקולגה נפלאה.

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר