נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

ריפוי אנרגטי מיידי

ריפוי אנרגטי מיידי – משאת הנפש האולטימטיבית
האמנם?

ויאנה מספרת על תלמידה שחזרה הביתה בסוף יום לימודים ובקשה ריפוי לאביה שהיה חולה בסרטן.
כשהיא חזרה לכיתה היא היתה נזעמת.
מה קרה? שאלה ויאנה.
הסרטן של אבא עבר!
ו…? שאלה ויאנה
עכשיו הוא לא מוכן לעשות עבודת אמונות כי הוא אומר שאין צורך. ויש כל כך הרבה דברים שרציתי לשנות אצלו…

הקשבתי לסיפור וצחקתי יחד עם כל הכיתה. מאז הכרתי את ויאנה, התאוויתי להיות עדה לריפוי מסרטן. לא הבנתי איך אישה שמימשה משאת נפש זו מעזה לכעוס. אבל אולי בכל זאת יש הצדקה לכעס שלה?

היום אני רוצה לחשוב בקול על מספר שאלות:

  • האם השאיפה לריפוי מיידי מחזקת או מחלישה אותנו כקהילת מטפלים?
  • האם השאיפה לתוצאות מהירות מאפשרת את ההתפתחות האישית המלאה שלנו?

תכנית הפנסיה של אזרחי ארה"ב – נקודה למחשבה

ב-2008 שמעתי במהלך הרצאה על שני סקרים שנערכו בארה"ב:

  • 25% ממשתתפי הסקר הראשון ענו שהתכנית שלהם לגיל הפרישה היא לזכות בלוטו ואין להם קרן פנסיה או תכנית חיסכון אחרת.
  • הסקר השני נערך בקרב הזוכים בפרס הגדול בלוטו, חמש שנים לאחר זכייתם. התברר שמצבם הכלכלי של רובם הורע ביחס למה שהיה לפני הזכייה!

אם נשווה לרגע ריפוי מיידי לזכייה בפרס הגדול בלוטו, האם ייתכן שהצלחה של ריפוי מיידי יכולה דווקא להרע את מצבו של האדם? אגב, ממשלת ארה"ב שינתה את כללי הזכייה בעקבות זאת. אם אדם רוצה לקבל את מלוא כספי הזכייה, עליו לקחת אותם כקצבה. כך הממשלה תקצוב אותו ולא תסתמך על הכלים המוגבלים שלו, והוא יוכל בזמן הזה לפתח כלים תודעתיים להכלת העושר החדש. האם כדאי לנהוג כך גם לגבי הריפוי?

ריפוי מיידי – יתרונות

  • כמטפלת, זו חוויה מרטיטה של נגיעה במופלא. ידיעה בכל רמ"ח איברי שלא היה בי אפילו טפח של פס"ח (פחד, ספק או חוסר אמונה) בזמן שזימנתי את הריפוי. תחושה שעשיתי עבודה שלמה.
  • ויאנה אומרת – לעתים ריפוי מיידי נועד לתת לאדם תחושה שיש אלוהים. שהוא לא לבד. עכשיו שהוא יודע, בידיו הבחירה מה יעשה עם המתנה שקיבל.
  • אנשים השרויים בכאב גדול לרוב שבויים בכאבם ואינם פנויים לתהליך רגשי עמוק. ריפוי שמשכך מיד את הכאב מאפשר להם להתפנות לתהליך הרגשי שיאפשר להם להכיל את הריפוי לאורך זמן.
  • ככל שיותר אנשים יחוו ריפוי מיידי, תיווצר תודעה קולקטיבית שתאפשר החלמה מהירה והפחתת הסבל בעולם. ריפוי מיידי מלמד אותנו שהסבל איננו הכרחי ושהוא יכול להשתחרר ברגע שנפסיק להיאחז בו.
  • ריפוי מיידי מעניק למטפל ולמטופל משוב מיידי שהטיפול הצליח ואינו מותיר מקום לספק בקשר לטיפול.
  • ריפוי מיידי מתאים לקצב החיים המהיר שלנו ולצורך בתמורה מיידית להשקעה. לכן תוצאות מהירות דווקא עוזרות לאנשים להתמיד בתהליכים.
  • ניתוק רגשי – אנשים רבים נרתעים מפני נבירה בחוויות טראומטיות מודחקות ובאמונותיהם הלא-מודעות. ריפוי מיידי מאפשר להימנע מנבירה זו.
  • ריפוי מיידי חוסך זמן וכסף למי שמצליח להכיל אותו.
  • אנחנו אוהבים סיפורי נסים. אמנם לא נהוג לדבר על זה, אבל נדמה כאילו קל יותר לשווק ריפוי מיידי מאשר תהליך רגשי ארוך. במלים אחרות – זה טוב לעסקים.

ריפוי מיידי – חסרונות

נבחין בין שני מצבים – ריפוי שמיד הצליח לבין מצב שבו לא היה ריפוי נראה לעין. נתייחס לחוויית הריפוי מנקודת המבט של המטופל ושל המטפל.

1. ריפוי אנרגטי שהצליח

(מנקודת המבט של המטופל)

יצא לי לעבוד עם אדם שהיה משותק בפלג גופו התחתון מעל 20 שנה. עשיתי לו טיפול קצר ואז מעגל ריפוי גדול. אחרי שבוע הוא חזר והצליח להניע את אחת מרגליו! הזמנתי אותו להמשך טיפול אך להפתעתי הוא שב. משיחות עם קולגות הבנתי שזה די נפוץ. למה?

  • מה שבא בקלות הולך בקלות. המטופל עלול לפחד שהריפוי יתפוגג והמחלה תחזור רק בגלל שהריפוי היה קל מדי.
  • צורך פנימי לשלם עבור הריפוי – ריפוי שהתקבל כמתנה משמיים עלול להותיר את האדם בתחושת חוב שאיננו בר פירעון. הוא עלול להרגיש כבול (אסור) לרגש התודה הממלא אותו. הוא עשוי לחשוב – האם עלי לחזור בתשובה? להעריף טובות הנאה על מי שטיפל בי? אם כן, האם לא עדיף "להזדכות" על הריפוי?
  • תחושת הלם – ריפוי אנרגטי מיידי שלכאורה לא נעשתה בו שום פעולה מוחשית עלול לגרום לאדם ללכת לאיבוד בתוך התהיות שלו.
  • האשמה ברמאות – הנרפא עלול לחשוש שיואשם על ידי משפחתו, חבריו או הביטוח שזייף את מחלתו, שניצל אחרים כדי לקבל עזרה, תמיכה או פיצויים. באחד ממעגלי הריפוי שקיימתי אדם סרב לקבל ריפוי כי אמר שגם כך חברת הביטוח עוקבת אחריו.
  • קושי להסתגל לשינויים – הזהות שלנו משתנה כאשר מחלה שליוותה אותנו ואולי אף מלאה את עולמנו, פתאום נעלמת. משאבים רבים מוקדשים לטובת מחלות – כסף, זמן, אנרגיה והרגלים שונים. כאשר זה משתנה בבת אחת, איך נתאים את עצמנו למציאות החדשה?
  • אבדן החיבור למציאות – בסרט "ללא פחד" (בכיכובו של ג'ף בריג'ס) הגיבור ניצל מהתרסקות מטוס. החוויה ממש משנה את הפיזיולוגיה שלו וגורמת לו להרגיש אל-מותי. התחושה החדשה גורמת לו לאבד עניין בחיי היומיום ולקרוא תיגר על המוות. הסרט עורר בי תהיה שמא ריפוי מיידי יכול לשבש את האחריות שלנו כלפי גופנו, מעשינו, הסביבה שלנו?

(מנקודת המבט של המטפל)

כל ריפוי אנרגטי המתחולל באופן מיידי לנגד עינינו הוא חוויה עוצמתית עד כדי שכרון. החשש הוא שאחריו, כל ריפוי שלא מיד ישיג את התוצאה המלאה עבורה הגיע האדם, ירגיש כמו כישלון או בזבוז זמן. אנו עלולים להפוך לחסרי סבלנות כלפי מי שאינו נרפא מיידית וכלפי ריפוי שיש בו מורכבות רגשית המצריכה תהליך.

שכרון החושים של הריפוי המיידי טומן בחובו מלכוד נוסף. אנו עלולים לחשוב שהריפוי בידינו ולא בידי הבורא, כלומר, שהריפוי התחולל בזכות יכולות ייחודיות שלנו ולא בזכות הבורא ששלח לנו את האנשים הבשלים להחלים מיידית. התוצאה עלולה להיות יחס מתנשא לקולגות.

תטא הילינג פיתחה דרך למצוא את אמונות השורש ולשנות אותן כדי שנוכל ללמוד את השיעורים שלנו ביתר קלות. ריפוי אנרגטי מיידי עלול ליצור רושם כאילו אין סיבה להעמקה רגשית, הבנה עצמית, התפתחות אישית. הוא הופך את הריפוי לעיקר ודוחק את ההזדמנות ללמוד מתוך האתגר.

2. ריפוי אנרגטי מיידי שלא הצליח

(מנקודת מבטו של המטופל)

במהלך קורס תטא הילינג יסוד אנחנו בקושי מתרגלים טיפולים למציאת השורש לאתגרים בחיינו. אולי בגלל זה בוגרי הקורס לרוב מעדיפים להציע לאנשים ריפוי ולא סשן מלא. בעת בקשת הריפוי, המטפל פעמים רבות לא בטוח אם הצליח להתחבר לבורא ואם קיבל עדות וזה עלול ליצור רושם שתטא הילינג היא שיטת טיפול שטחית שעדיף להתרחק ממנה. המלצתי – שתפו אנשים שכאשר אתם מזמנים עבורם ריפוי אנרגטי, ההצלחה תלויה גם בהם כמקבלי הריפוי. אם לא החלימו לשביעות רצונם, כנראה שיש אמונות החוסמות את הריפוי ולכן כדאי לברר מה הן, לרפא אותן מהשורש ואז לחזור על הריפוי. שינוי אמונות, אמרו להם, מאד מעלה את אחוזי ההצלחה של הריפוי.

(מנקודת מבטו של המטפל)

הציפייה למאה אחוז הצלחה בריפוי יוצרת כר פורה לאכזבות מעצמנו כמטפלים ומהבורא וכתוצאה מכך לגרום לנו להפסיק לזמן ריפוי ואף להתרחק מתטא הילינג. התרחקות זו מצערת אותי. תטא הילינג מבוססת על כך שהבורא הוא המרפא ולא אנחנו. תפקידנו לזמן את הריפוי ולהיות עדים. יתכנו סיבות שונות לחוסר מתאם בין העדות שקבלנו לבין התוצאה בפועל שאינן מעידות על כשלון שלנו:
(* במאמר זה אני מתייחסת רק למצב בו היינו עדים שהתקיים ריפוי אנרגטי אך תוצאתו שונה מכפי שקיבלנו. במאמרי המשך בסדרה אתייחס למצבים בהם המטפל אינו מצליח כלל לקבל עדות עבור ריפוי אנרגטי.)

העדות היתה פיקטיבית. למעשה חזינו במשאלת לבנו כאילו היתה תמונה שקבלנו מהבורא. (יש ללמוד להבחין בין עדות המגיעה מהבורא לבין משאלות לבנו).
העדות התקבלה ממקור אנרגטי שאיננו הבורא. (יש ללמוד להבחין בין הבורא לבין מישורי הקיום האחרים. ראו את סדרת הטיפים לרקוד עם בורא כל שישנו).
סבלנותנו פקעה לפני שהתממשה העדות. (זכרו כי מימד הזמן אינו קיים ברקיע השביעי ועל כן נדמה כאילו הכל קורה בזמן הווה).
ריפוי אנרגטי יכול להראות אמורפי, למשל, אנרגיה המסתלסלת סביב האדם. התמונה מעידה על כך שהתקבל ריפוי אנרגטי, אך היא איננה קובעת מהו. אם הריפוי הגבוה והמיטיב עבור האדם הוא מוות, פיטורין או גירושין, האם אנו מוכנים לראות זאת מפורשות ולומר לאדם שמולנו? רובנו מעדיפים להניח לבורא לבשר זאת לאדם בדרכו העדינה ועל כן העדות שאנו מקבלים איננה משקפת את תמונת הריפוי השלם.
היבט אחר של חוסר ההצלחה בזימון ריפוי אנרגטי הוא ברמת הקהילה שלנו כמטפלים ומורים. אנו נוהגים להרבות בסיפורי נסים ונמנעים מלשתף את השאר. זה יוצר, בעיני, מן אולימפיאדה סמויה שבה ריפוי אנרגטי מיידי גורף את מדלית הזהב ושאר האספקטים של הטיפול לא נכנסים כלל לתמונה. יתרה מכך. הצלחתו המיידית של ריפוי אנרגטי כמו מעידה על מידת הקרבה שלנו לבורא כל שישנו. חשוב לי ליצור בהירות בנושא זה. כולנו סמוכים על שולחנו של הבורא במידה שווה. לבורא אין מועדפים ואין תנאים לאהבתו. ויאנה אומרת, שכאשר אנו מזמנים ריפוי אנרגטי מהבורא, הוא תמיד מתקבל. אם מגיעים אלינו אנשים שאינם נרפאים באופן נראה לעין, אולי ישנה סיבה אחרת שבעבורה הגיעו, ואותה אנו כן מצליחים לקיים.

למשל, בעת השרפה הגדולה בכרמל (חנוכה 2010) רובנו בקשנו מהבורא את כיבוי השרפה, כל אחד בדרכו. בפועל נדרשו מספר ימים עד שהשרפה כבתה. האם זה אומר שנכשלנו? שאי אפשר לסמוך על הבורא? או, שאולי מעורבים כאן תהליכים גדולים יותר מאשר רק כיבוי מקומי של השרפה. ייתכן שהיה כאן צורך בטלטלה לאומית, אולי לנער את השלטון, אולי את נהליו, אולי את העם, אולי זו היתה ההתגייסות הבינלאומית בשליחת מטוסי כיבוי שהיינו צריכים לחוות כדי להפסיק לחשוב שאנו מבודדים בזירה הבינלאומית (מדינות כמו טורקיה, יוון ורוסיה שלחו מטוסי כיבוי)? יכולות להיות כל כך הרבה סיבות שאף אחת מהן איננה קשורה לכשלון בזימון ריפוי אנרגטי לשרפה ומה שהתרחש בפועל בעצם מעיד על הצלחה, פשוט שונה מכפי שציפינו שתהיה.

ריפוי אנרגטי מיידי – סיכומון

ב-2009, בעת לימודי אצל ויאנה, קמה אחת המשתתפות ושיתפה את סיפורה האישי. היא היתה בעלת חנות ושקעה בחובות כבדים. היא הרגישה אבודה. ואז הופיעה בחייה תטא הילינג והיא למדה להיות מטפלת. בין מטופליה הראשונים היו חמישה שחוו ריפוי אנרגטי מיידי מסרטן. תוך זמן קצר החנות הפכה לקליניקה שהוצפה במטופלים. חובותיה כוסו כולם עד כדי כך שיכלה להגיע בקיץ לאחר מכן עם כל משפחתה לארה"ב כדי לשהות מספר חודשים בלימודים עם ויאנה.

ריפוי אנרגטי מיידי הוא פתח למופלא. עם זאת, הוא לא החיים עצמם. השאלה היא מה נבחר לעשות לאחר שנקבל את הריפוי. האם נגשים את עצמנו? האם נאהב את עצמנו ואת הסביבה שלנו? האם נחוש בטוחים בעצמנו? הריפוי, כמו שאומרת ויאנה, הוא רק אמצעי להעיר את תשומת לבנו לכך שהבורא קיים. לאן ניקח את הידיעה – זה כבר בידנו.

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר