נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

שיטות חיזוק ביטחון עצמי והמודעות העצמית

חיזוק ביטחון עצמי הוא מלאכה מורכבת שלעיתים קרובות מחייבת אותנו להיפטר מדפוסי חשיבה שהולכים אתנו לאורך כל החיים. לדפוסי החשיבה האלו יכולה להיות השפעה לא טובה ואפילו הרסנית על כל תחומי החיים שלנו מכיוון שהם קובעים במידה רבה את האופן בו אנחנו רואים ומפרשים את העולם.

מטפלים בשיטות ריפוי כגון תטא הילינג מודעים לכך ומבינים שלפעמיים קל לנו להיות קורבן של עצמנו ("להתקרבן") מכיוון שאנחנו מרגישים שכך אנחנו מוגנים יותר, אבל כך אנחנו גם מפספסים הזדמנות לחיים טובים יותר ואת התהליך לריפוי טבעי:אם רק נוכל להשליך החוצה את כל אותן מחשבות ואמונות שעוצרות בעדנו ובמקומן לאמץ אמונות חיוביות, נהיה גם מסוגלים על הרחמיים העצמים הללו ולהתחיל לנצל את כל אותן הזדמנויות שהעולם נותן לנו.

ניקח דוגמה קלאסית – יש לנו מקום עבודה יציב כבר חמש שנים, ואנחנו משכנעים את עצמנו שעדיף לנו לשמור על היציבות הזו בכל מחיר ולכן לבקש העלאה בשכר או שדרוג לתפקיד משמעותה התאבדות מקצועית. למרות זאת, בתוך תוכנו ברור לנו שאנחנו שווים הרבה יותר הן מבחינת השכר והן מבחינת מה שאנחנו מסוגלים לעשות. במקרה הזה, עבודה על שיפור חיזוק ביטחון עצמי ושיפורו יכול לפתוח לנו אינספור דלתות חדשות מכיוון שהרושם אשר נקרין על הסביבה יהיה אמיתי וישקף את מה שבאמת מתרחש אצלנו בגוף.

חיזוק ביטחון עצמי – לתכנת מחדש את הגוף

אחת מהטכניקות לחיזוק ביטחון עצמי היא באמצעות סוג של תכנות מחדש לגוף: במהלך ההתבגרות מילדים לנערים ולאחר מכן למבוגרים, ההתנהגות שלנו מושפעת מאינספור חוויות שאנחנו צוברים במהלך הדרך והמוח נוהג לאמץ אותן כמובנות מאליהן. בעזרת טכניקות של אימון אישי באמצעות מאמנת אישית לחיים ואימון אישי כגון NLP, אנחנו יכולים ללמוד כיצד להשתחרר מן ההתנהגות הלא בריאה ולנצל את מה שנלמד לטובתנו תוך כדי שאנחנו משפרים את הביטחון העצמי.

אחד הדברים הכי חשובים שלומדים במסגרת התהליך הוא כיצד להתנהל מול אנשים אחרים, ליצור אצלם רושם ראשוני טוב יותר ולמעשה להתחבר אליהם באמצעות ערוץ התת מודע. מעבר לשימוש בשפה המוכרת לנו, מוקדש מקום של כבוד גם לשפת הגוף ושליטה בה בצורה מודעת על מנת להשיג את המטרה. באמצעות שינוי שפת הגוף ניתן להשפיע על המחשבות והרצונות של אנשים אחרים כלפינו מבלי שהם ירגישו שאנחנו חודרים אליהם למרחב הפרטי, וכאן נעוצה גדולתו של התהליך.

השלם גדול מסך כך חלקיו

טכניקות תטא – הילינג ו- NLP מדגישות כל אחת צדדים אחרים של התהליך, אבל יש להם הרבה מן המשותף. כמו שאומר המשפט הידוע "מכל מלמדי החכמתי", ובהחלט אפשר לשלב מספר שיטות שונות במקביל/ עם לימודי תטא-הילינג לחיזוק האמונות החיוביות ואימוץ גישות שונות לאספקטים יום יומיים. (כבר הזכרנו את האדם שזכה בלוטו, אך לא היה מסוגל להתנהל עם הסטטוס החדש שלו ולכן מיהר לבזבז את כל מה שצבר על סיפוקים מהירים במקום לדאוג לעצמו ולבני משפחתו לטווח הארוך).

לסיכום, בין אם אתם מתנסים בטכניקות הללו למען הגשמה עצמית ובין אם אתם לומדים להיות מטפלים למען טיפול באחרים, אין ספק שחיזוק ביטחון עצמי היא אחת מן המטרות החשובות שכדאי להתרכז בהן.

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר