נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

הגנה מפני קרינת השמש

על פי הנתונים שמשרד הבריאות פרסם בשנת 2003, שיעור התחלואה בסרטן העור בישראל הוא השני בעולם (רק אוסטרליה "מובילה" עלינו).
אז כבר הבנו שלא בריא להשתזף, האם יש דרך ליהנות ממראה שזוף מבלי להסתכן?

אולי.
בואו נתבונן בזה יחד.

עושים שלום עם השמש

מספר נתונים על סרטן העור

ישנם מספר סוגים של סרטן העור, כולם שכיחים יותר בקרב בעלי העור הבהיר. השכיחים ביותר בארץ הם קרצינומת תאי הבסיס (BCC) וקרצינומת תאי הקשקש (SCC). שניהם מופיעים בעיקר באזורי עור החשופים לשמש – הפנים והידיים. הקשר כה מובהק עד כי בקרב נהגים בארה"ב BCC שכיח בעיקר ביד שמאל, ובקרב נהגים באוסטרליה הוא שכיח בעיקר ביד ימין. החדשות הטובות הן שגידולים אלו לרוב מתגלים בשלב מוקדם מאד וכמעט שאינם גורמים לתמותה אלא רק לאי נוחות קוסמטית. לרוב ניתוח מקומי פותר את הבעיה.

סרטן העור המסוכן יותר הינו המלנומה. המיקום השכיח ביותר להופעת מלנומה הוא דווקא באזורי גוף שאינם חשופים לשמש – אצל נשים הוא הכי נפוץ בשוקיים ובירכיים ואצל גברים על הגב. סבורים שהסיכוי לפתח מלנומה גבוה יותר בקרב מי שנכווה מהשמש בצורה קשה בגיל צעיר.

העליה בהקפדה בשימוש בקרם הגנה עם מסנן קרינה, לבוש ארוך ויציאה לשמש בשעות בהן הקרינה פחות חזקה יחד עם העליה המשמעותית בשיעור האבחון המוקדם מובילים לירידה בתמותה מסרטן העור ולעליה ביעילות הטיפולים.

מאמר זה איננו דן בסרטן העור, אך נתונים אלו מהווים בסיס לדיון לגבי יחסינו עם השמש.

ויטמין D

בעוד החשיפה לשמש מובילה להזדקנות מואצת של העור ולסכנה של סרטן העור, היא חיונית לייצור ויטמין D. ויטמין D למעשה איננו ויטמין אלא הורמון ממשפחת הסטרואידים. תפקידו העיקרי הוא שמירה על מאזן המינרלים בגוף וספציפית מאזן הזרחן והסידן (ומכאן חשיבותו לחוזק עצמות תקין). בנוסף יש לו תפקיד חשוב בדיכוי תאים סרטניים והגברת פעילות מערכת החיסון.
הגוף מייצר ויטמין D בתגובה לחשיפה לקרניים אולטרה סגוליות המגיעות מהשמש. כדי להפוך להורמון פעיל עליו לעבור תהליך נוסף בכבד ובכליות. מחסור בוויטמין D יכול להוביל להידלדלות עצם ולתופעות לוואי אחרות כמו מחלות אוטו-אימוניות ואפילו עליה בסיכוי לסרטן מסוגים שונים. טוענים שמספיקה חשיפה יומית של 15-20 דקות של 20% מהעור כדי לייצר כמספיק ויטמין D. למרות זאת, כשליש מהאוכלוסייה בארץ סובלת ממחסור בו. ככל שאנשים עובדים שעות ארוכות יותר בחללים סגורים, מכוסים בלבוש ארוך או בקרם הגנה, עולה המחסור בוויטמין זה.
כלומר, גם להמנעות מאור השמש יש מחיר.

האם תטא הילינג יכולה לעזור בנושא זה?

תטא הילינג מאפשרת לנו לבחון את האמונות הלא מודעות שלנו לגבי השפעתה המזיקה של השמש. היא מאפשרת לנו לברר יחסים קדמונים עם השמש בהם אולי היתה האלילה הראשית שלנו לה סגדנו במלוא המרץ. אולי הענקנו לה אז את היכולת לקבוע האם נחיה או נמות. אולי יש לנו זכרון היסטורי/גנטי של בצורות ונדודים במדבר וטראומה שעדיין לא ניקינו מפני תקופה זו. תטא הילינ כמובן מאפשרת לנו לטפל בכך ובהרבה יותר מזה. היא מאפשרת לנקות נזקי קרינה שקרו לנו בילדותנו וגם נזקי קרינה נוכחית, הכל באמצעות בקשה מהבורא.

ויאנה סטייבל, מייסדת תטא הילינג, שיתפה אותנו פעם, בחיוך, איך נהגה בעבר להשתעשע עם חברתה בשינוי צבע עורן באמצעות פנייה לבורא… האמנם קרה הדבר? אני אומרת – בהחלט יכול להיות. אחרת למה שתספר סיפור כזה שנשמע כל כך הזוי? אצלי הסיפור פתח דלת לעולם שלם של רעיונות…

הבנתי שיכול להיות שאפשר לשנות את כל מארג היחסים עם השמש ולזכות לכמויות טובות של ויטמין D ולבריאות העור בו-זמנית!

הבקשה מהבורא והעדות

זה מה שאני עושה בשנים האחרונות כשאני יוצאת לשמש. אני מתחברת לבורא (תהליך הנלמש בקורס תטא הילינג יסוד) ואומרת בלב: "בורא כל שישנו, הרי זה מצווה שאקבל הגנה מלאה מפני נזקי השמש מבלי לפגוע בייצור ויטמין D או כל מנגנון אחר הנחוץ לבריאותי. תודה, זה נעשה נעשה נעשה."
ואז אני עדה לשדה העוטף כל חלק חשוף בגופי. כשהעדות מסתיימת, אני מתקרקעת ומתנתקת.
קל מאד לבחון אם הבקשה מתקיימת או לא בעזרת חשיפה מבוקרת לשמש. אולי בגלל ההרגל שיש למרוח קרם הגנה מדי מספר שעות, אם אני מרגישה שקרינת השמש חזקה לי מדי, אני מבקשת הגנה נוספת ואף שחרור של הקרינה שכן הגיעה אלי.

נסיון אישי

מאז שהתוודעתי לבקשה זו, הפסקתי להשתמש בקרם הגנה. עורי בהיר ואני אוהבת לטייל שעות ארוכות בחוץ. בספטמבר 2009 טיפסתי על הפסגה הגבוהה ביותר באיידהו (הר בורה, 3861 מ' מעל פני הים). שכחתי לקחת כובע וקרם הגנה ועד שגיליתי את זה כבר היה מאוחר מכדי לחזור למכונית. זימנתי את ההגנה המיטבית עבורי והמשכתי לטפס.
כמעט עשר שעות ביליתי בשמש ברום גבוה בו הקרינה חזקה במיוחד.
בסוף היום שמחתי לגלות שהפנים לגמרי בסדר. (מפאת הקור הייתי עטופה כמעט כל כולי למעט הפנים).
למחרת שוב טיילתי, ולא רציתי להתגרות ב'מזלי הטוב', לכן מרחתי הפעם קרם הגנה. דווקא בסוף היום הזה הפנים שלי מעט צרבו…

וסיפור אחר – אחד האנשים שקרא מאמר זה טייל באירופה באוטובוס קומותיים עם גג פתוח. הוא ישב על הגג וחשש "להישרף" (כי זה מה שתמיד קורה לו…). על כן ביקש הגנה מפני השמש. למחרת הוא פגש את אחת הבנות שטיילה איתו. היא היתה אדומה כעגבניה, ואילו הוא, כאילו שהה בחדר כל היום… ואז הוא נזכר בהגנה שזימן!

נסו גם אתם ושתפו את תוצאותיכם.

ובכל מקרה, כמו שאומרת ויאנה, מידה טובה של הגיון בריא תמיד חשובה כשמנסים משהו חדש.

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר