נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

חשיבה חיובית לפי תטא הילינג

מהי חשיבה חיובית?

חשיבה חיובית זאת האמונה שהכל טוב עכשיו ושימשיך להיות טוב. שהלחם תמיד יפול על הצד היבש וגם אם לא – זה לא נורא. חשיבה חיובית זאת האמונה שהמעסיקה קוראת לי לשיחה כדי להעלות לי את השכר ולא כדי לפטר אותי, שהדייט שלי מבושש לבוא כי סבתא שלו באמת חולה והוא סועד אותה ברגעים אלה ולא בגלל שחלילה לא מצאתי חן בעיניו. חשיבה חיובית זה המשפט המדהים של ביירון קייטי – כשאני נכנסת לחדר אני יודעת שכולם אוהבים אותי גם אם הם עדיין לא ערים לזה…

האם חשיבה חיובית מבוססת על נתק לא בריא מהמציאות? או שמא עצם החיוביות מייצרת מציאות רכה, נעימה, אפשרית לכולם? בואו נתבונן קצת יותר לעומק ברעיון של חשיבה חיובית.

מה אומר האופטימיסט הרציונלי על חשיבה חיובית?

מט רידלי פרסם בשנת 2010 ספר בשם האופטימיסט הרציונלי (יצא בעברית בהוצאת כנרת זמורה ביתן, 2013). הוא כותב בעמודים 296-297:

"…אם תאמרו שהעולם משתפר אתם עשויים לספוג ביקורת על שאתם נאיביים וחסרי רגישות. אם תאמרו שהעולם יוסיף וישתפר אתם מסתכנים בכך שתיחשבו משוגעים. אם, מצד שני, תאמרו שקטסטרופה הולכת וקרבה,  אתם רשאים לצפות לפרס הגאונות על שם מקארתור, או אפילו לפרס נובל לשלום. המדפים בחנויות הספרים נאנקים תחת הררי הפסימיות הנערמים עליהם. במהלך חיי הבוגרים שמעתי תחזיות חסרות רחמים על עוני גדל, מכות רעב מאיימות, מדבריות מתרחבים, מגפות דבר קרובות, מלחמות מים בשער, בארות נפט מתייבשות, מחסור במינרלים, ירידה בספירת הזרע, הידלדלות שכבת האוזון, גשם חומצי, חורף גרעיני, מגפה של מחלת הפרה המשוגעת, באג 2000 במחשבים ועוד." 

מסביר מאט רידלי – "הפסמיסטים צודקים כשהם אומרים שאם העולם ימשיך להתנהל כפי שהוא מתנהל עכשיו, הדברים יסתיימו באסון כבד. אבל שימו לב למילה אם. העולם לא ימשיך להתנהל כפי שהוא עכשיו. זה כל העניין כשמדובר בקדמה אנושית. זהו המסר של אבולוציה תרבותית. זוהי כל המשמעות של שינוי דינמי. המין האנושי הפך למכונה קולקטיבית לפיתרון בעיות והוא פותר בעיות באמצעות הכנסת שינויים באורחותיו. הוא עושה זאת באמצעות המצאות, המוּנעות לעתים תכופות על ידי השוק: מחסור מביא לעליית מחירים; זה מעודד פיתוח של חלופות ושל פתרונות ייעול."

בשורה התחתונה, חשיבה חיובית היא הגישה שלכל דבר יש פתרון, ושגם אם אני לא יודעת אותו כעת, זה רק עניין של זמן עד שאני או מישהו אחר נמצא פתרון הולם לבעיה. וזה נכון לא רק לגבי בעיות טכניות, אלא לכלל הקשיים שמזמנים לנו החיים – בעיות ביחסי הורים וילדים, זוגיות, פרנסה בריאות וכל תחום אחר. כדי לפתח חשיבה חיובית, עלינו לוותר על הביטחון שמעניקה הפסימיות.

חשיבה חיובית על ידי תטא הילינגמקגייוור: אב-טיפוס של חשיבה חיובית

מקגייוור הוא שמה של סדרה אמריקאית בת 139 פרקים ששודרה בסוף שנות ה-80, תחילת שנות ה-90. בכל פרק נקלע מקגייוור למצב ללא מוצא, אך בכישרונו ובתושייתו הוא נעזר בכלים פשוטים שמצא בסביבה ובנה בעזרתם פתרונות יצירתיים ששוב ושוב הפכו את הקערה על פיה ועזרו לו ולאנשים שהיה אמון על ביטחונם להיחלץ מהמצר. הוא לעולם לא אמר נואש, לעולם לא נגמרו לו הרעיונות, והוא תמיד נשאר חתיך. 
בצעירותי שאבתי הרבה השראה מדמותו ושאפתי להיות יצירתית כמוהו ולדעת איך למצוא תמיד פתרונות לבעיות סבוכות באמצעות הכלים הפשוטים שעמדו לרשותי. 
גם אתם שייכים למועדון מעריצי מקגייוור? עם כן, בואו נראה איך מאמצים חשיבה חיובית בחיי היום יום.

חשיבה חיובית בראי של תטא הילינג

אני מאמינה שאנחנו נולדים עם חשיבה חיובית. אחרת איך היינו יכולים לשרוד את המסע של תשעת חודשי ההריון, הלידה וכל מה שקרה מאז ועד היום? רובנו חווים שחיקה בחשיבה החיובית בעקבות חוויות כואבות שגרמו לנו קצת פחות להאמין בעצמנו וקצת פחות להאמין בעולם.
הגדולה של תטא הילינג זו היכולת שלה לשקם את תחושות הערך העצמי, חיזוק הביטחון העצמי, היכולת לסלוח לעצמנו ולאחרים מתוך הבנה עמוקה וחדשה של מצבים כואבים מהעבר. במקום לעצום את העיניים ולהתעלם מהמציאות, אנחנו לומדים להבין אותה אחרת, וכך לראות את כל הפרטים שמקגייוור כל כך הצטיין בזיהויים – כל אותן מתנות שכבר קיימות בסביבה הקרובה שלנו ורק מחכות שנגלה אותן!
לחיי חשיבה חיובית רציונלית! 

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר