נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

הילינג לעומת תרופות וניתוחים

בשנים האחרונות נכנסו הטיפולים המשלימים לקופות החולים, והביקוש אליהם הולך וגובר. לימודי רפואה משלימה זוכים לעדנה שלא היתה כמוה, ויחד עם זה, מרבית הטיפולים הניתנים הם קונבנציונאליים. אמנה כאן כמה סיבות לכך, עם התייחסות ספציפית לטיפולי הילינג:
הפחד מחוסר הוודאות. מקובל להניח שהידע הרפואי מוכח ועל כן יש בו דרגת וודאות גבוהה יותר מאשר בטיפולי הילינג. זאת למרות שמחקרים רפואיים חדשנים מדי פעם פוסלים ידע רפואי קודם.
בורות – בלתי אפשרי לעקוב אחר כל המחקרים המתפרסמים ועל כן אנו נותנים לבעלי המקצוע להכריע מה הטיפול הטוב ביותר עבורנו. הרופאים לרוב מנועים מלהמליץ על טיפולי הילינג, וכך איננו חשופים לאפשרות של טיפולים אלו ואחרים.
נאמנות למערכת – אנחנו רוצים לחשוב שהמדינה דואגת לנו, ומספקת לנו את הטוב ביותר. מאחר והטיפולים האלטרנטיביים אינם חלק מסל הבריאות הבסיסי, ניתן לחשוב שהם מיותרים.
פחד – רופאים מזהירים שאם לא נמלא אחר הוראות הטיפול וניקח את התרופות שרשמו לנו, יקרה משהו רע. בהעדר ידע שאומר אחרת, מפחיד ללכת נגד הוראת הרופאים.
סיבות כלכליות – משרד הבריאות וקופות החולים בארץ תומכים באמצעות מס הבריאות באופן כמעט מוחלט ברפואה המערבית, ולפיכך, טיפולים הניתנים באופן פרטי כמו תטא הילינג, יקרים יותר מאשר טיפולי הרפואה הקונבנציונאלית.
המנעות מלקיחת אחריות – הרפואה המערבית יוצרת אשליה שקיימת תרופה לכל מחלה, ולפיכך אין צורך בהקפדה יתרה על אורח חיים בריא. בעת מחלה הולכים לרופא והוא נותן מרשם שמאפשר להמשיך את החיים ללא שינוי מהותי. הרופא אחראי לבריאות שלנו במקומנו.
"תופעת העדר" – קל יותר לעשות את מה שהרוב עושה. ההנחה הסמויה היא שהרוב יודע מה הוא עושה, על כן, אם הרוב מטופל ברפואה המערבית, זה בטח נכון. זו צורה אחרת של הסרת אחריות.
פחד מהזר – מחקרים מראים שהדבר שהכי מעורר בנו התנגדות הוא החידוש. ביום שטיפולי הילינג יהפכו נורמטיביים, תעלם הזרות ואיתה ההתנגדות.
תופעת ה"חפצון" – בתרבות המערבית עברנו תהליך בו התחלנו לראות את עצמנו כחפץ, גוף פיזי בלבד, שמספיקים חומרים כימיים על מנת לרפא אותו. ניתקנו את הקשר בין הרגשות שלנו לבין תופעות פיזיות, וכל שיטה כמו הילינג שמנסה לקשר בין הגוף לרגש, מאיימת על תחושה זו.
אני נוטה לחשוב שאנשים שהתנסו בטיפולי הילינג ופתרו באמצעותם בעיות משמעותיות, ירצו לרפא עצמם באמצעות טיפולי הילינג (או טיפולי רפואה אלטרנטיבית אחרים) ורק כמוצא אחרון יקבלו טיפול תרופתי או כירורגי. טיפולי הילינג מחברים אדם באופן משמעותי אל עצמו, ומתוך זה יש להם יש תופעות לוואי נעימות כמו שיפור במצב הרוח, הבריאות הכללית, יחסי אנוש. לכן גם פתרון אתגרים באמצעות הילינג נותן תחושת התעלות של ממש.

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר